wtorek, 14 lutego 2017

WEGAŃSKIE FAWORKI MniuMniu

Uwielbiam faworki i to nie tylko jeść, ale też robić. Te są wegańskie i z piwem. Wyszły rewelacyjne, kruchutkie, delikatne i chrupiące, przepyszne.

Przepis znalazłam u Ilony na bolgu MniuMniu.
Przepis najprostszy z prostych, zmieniłam tylko wodę na piwo i wyszły takie faworki, że przepis od razu poszedł w świat. Wszyscy biesiadnicy byli zauroczeni faworkami i zniknęły dosłownie w ciągu godziny, a była spora konkurencja innych smakołyków.

WEGAŃSKIE FAWORKI MniuMniu (wersja na piwie)
SKŁADNIKI:

450g mąki pszennej*
4 łyżki oleju
1/2 łyżeczki soli
200 ml ciepłej wody ( u mnie leciutko pogrzane piwo jasne, niepasteryzowane)
+olej rzepakowy do smażenia faworków

* odpowiednia będzie mąka o typie 500
Mąkę przesiewamy, łączymy z solą oraz oliwą. Wszystko ugniatamy w dłoniach do momentu, aż konsystencja ciasta będzie przypominała bułkę tartą. Stopniowo dodajemy 180-200ml ciepłej wody(piwa), stale zagniatając ciasto
Miękkie ciasto przekładamy na oprószony mąką blat i rozwałkowujemy je bardzo cienko
Rozwałkowane ciasto dzielimy na cienkie, niezbyt długie paski, na środku każdego robimy po środku nacięcie
Z powstałych prostokącików robimy faworki, przekładając jeden koniec przez nacięcie na środku
Faworki smażymy na mocno rozgrzanym oleju do zrumienienia z obu stron
Odsączamy na ręczniku papierowym i lekko przestudzone posypujemy cukrem pudrem

Moje uwagi
-zamiast wody dałam piwo
-u mnie mąka tortowa typ 450
-wyrabiałam zagniecione ciasto około 15 minut
-dodatkowo schłodziłam około 20 może 30 minut zagniecione ciasto, zawinięte w folie spożywczą w lodówce
- u mnie do smażenia był olej słonecznikowy plus 1 kostka planty 





2 komentarze:

  1. Karnawałowa Królowa szaleje :) Pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Garnek przygadując kociołkowi ,a sam tez smoli :D
      Ja to pikuś przy twoich osiągnięciach Kamilka
      ściskam

      Usuń